Obrady zostały wznowione po przerwie. Pani radna Anna Mazur-Kałuża wycofała wniosek formalny. Radna Natalia Raiter podkreśliła znaczenie omawianego projektu w kontekście zdrowia mieszkańców.
Poddano pod głosowanie wnioski o wprowadzenie do porządku obrad autopoprawki do projektów uchwał, w tym dotyczących nazwy ronda oraz planu adaptacji miasta do zmian klimatu. Wszystkie wnioski uzyskały poparcie (23 głosy za).
Dyrektor Wydziału Gospodarki Nieruchomościami przedstawiła projekty uchwał dotyczące wydzierżawienia gruntów. Uchwały przyjęto jednogłośnie (22 głosy za).
Przedstawiono projekt uchwały dotyczący uznania planu adaptacji do zmian klimatu. Uchwała przeszła głosowanie (23 głosy za).
Radni przyjęli uchwałę w sprawie dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli (23 głosy za).
Uchwała dotycząca sprawozdania z realizacji planu kontroli rewizyjnej również została przyjęta (21 głosów za).
Radni podjęli uchwały dotyczące przekazania pism do prezydenta w różnych sprawach, wszystkie uchwały przeszły głosowanie (20 głosów za).
Podjęto uchwały w sprawie rozpatrzenia skarg na prezydenta miasta oraz dyrektora miejskiego zespołu poradni psychologiczno-pedagogicznych. Wszystkie uchwały przyjęto jednogłośnie (21 głosów za).
Radni podjęli uchwałę w sprawie zmian w składzie osobowym Komisji Rodziny i Polityki Społecznej oraz Komisji Rozwoju Urbanistyki i Nieruchomości. W obu przypadkach przyjęto wnioski o rezygnację i powołanie nowych członków (21 głosów za).
W trakcie sesji poruszono kwestie związane z bezpieczeństwem mieszkańców, w tym program „Stop dla czadu”, który ma na celu zakup czujników tlenku węgla. Radni wyrazili zgodę na wprowadzenie projektu uchwały dotyczącego tego programu.
Wiele dyskusji dotyczyło również inwestycji w infrastrukturę drogową oraz planów dotyczących rozwoju urbanistycznego miasta, co wywołało różne opinie wśród radnych.
Pani Prezydent przedstawiła sprawozdanie z działań podjętych w ostatnim czasie, w tym zakończenie remontów ulic i rozpoczęcie nowych inwestycji, a także plany dotyczące współpracy z przedsiębiorcami.
Przypomniano o kolejnej sesji, która odbędzie się 13 lutego 2025 roku. Obrady zakończono po wyczerpaniu porządku obrad.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.